Treceți la conținutul principal

Shambhala, calea spre mine

 

                                                                 SHAMBHALA

Când am realizat fundalul acestui tablou, aveam în minte şi în inimă cele 7 chakre, îngeri şi culorile curcubeului. După cum vedeți, tabloul este o simfonie de 7: 7 culori ale curcubeului, 7 chakre, al căror pattern se rafinează spre chakrele superioare, geometrie sacră, infinit. Pentru mine, acest tablou înseamnă Tărâmul Făgăduinței, Raiul, Fericirea şi Bucuria supremă. 
 
 Tabloul Shambhala realizat in 20 martie 2021
 
Interesant este faptul că acest tablou s-a creionat de la Sine, după o perioadă de sihăstrie contemporană. Adică în loc sa mă închid într-o mănăstire sau să merg în vârf de munte, am ales să îmi închid telefonul, să dezactivez tot ce înseamnă social media, şi să reduc interacțiunea cu ceilalți la membrii familiei mele cu care locuiesc. 
 
Pentru că în această perioadă am lucrat, am redus la minimum interacțiunea cu colegii mei. Am înțeles ca există chiar un ashram în India, strucurat după acest principiu, în ideea in care, degeaba îți găseşti pacea interioară în solitudine absolută, dacă te întorci în realitatea ta de zi cu zi şi acolo te simți pierdut. A fost o perioadă magică, în care am observat cu luciditate cât de uşor îmi disipiez energia şi factorii care duc la scăderea productivității mele. Este un dar de preț pe care am decis să mi-l revendic tot mai des, pentru că mă ajută să îmi dobândesc libertatea de a fi aşa cum sunt şi aşa cum nu sunt. 
 

 
Cifra 7, vedeta tabloului meu, a apărut cumva natural, firesc, în verticalitatea tabloului. Probabil ştiți deja că linia verticală a crucii este masculinul, lumina, Absolutul, Divinul Spiritul, Arborele Vieții, Intelectul, lumea de azi dominată de principiul masculin, la care simțim nevoia să ne aliniem inclusiv noi, femeile, pentru a fi acceptate, iubite, pentru a demonstra că merităm. 
 
Acest 7, atât de des întâlnit în universul material, numărul perfecțiunii divine, al desăvârşirii, a scos parcă din mine această dorință arzătoare de a mă alinia scopului, misiunii mele ca suflet. 7 arată încheierea unui ciclu, este semnul lumii complete, al creației încheiate. Se spune că magia cifrei 7 poate fi demonstratã matematic, deoarece 7 nu se obține nici din împărțirea, nici din înmulțirea primelor zece numere. Este "dumnezeiesc", deoarece nu creează şi nu poate fi creat.
 
Pitagora spunea că 7 este motorul vieții, uniunea spiritului cu materia (format din cifra 3, trinitatea, chakrele superioare si 4, cele 4 elemente, cele 4 puncte cardinale, chakrele inferioare). Psihologic, cifra 7 are o poziție mediană între prea mult şi prea puțin. Există 7 minuni ale Lumii Antice, 7 minuni ale Evului Mediu, 7 continente, 7 culori în curcubeu, 7 note muzicale, cerul este împărțit în şapte straturi, există 7 păcate capitale şi 7 virtuți omeneşti, iar grupul de 7 stele numite Pleiade este singura constelație cunoscută în fiecare cultură de pe Pământ, datând de peste 40.000 ani. 
 

 
În acest context sacru, divin, vertical, am adus Yin-ul, creativitatea, Divinul Feminin, bucuria şi jocul. Timp de aproape o lună sau, poate, chiar mai mult, am păstrat tabloul doar cu fundalul şi cele 7 cercuri reprezentand chakrele, fără nimic altceva. Deci prima mea formă de manifestare a fost masculinul. I-am dat voie să îşi facă sințită prezența, i-am creat un spațiu sacru, m-am retras ca să îi asigur contextul pentru manifestare. În tot acest timp mintea mea a căutat febril soluții pentru continuarea tabloului. Recunoscând tot o forma de manifestare a masculinului, prin axarea pe rezultat, am pus tabloul de-o parte. Eu, ca femeie, nu caut soluții, le atrag, le dau voie să vină în viața mea, creez în tihnă, în căldură şi în bucurie. L-am lăsat să stea acolo până am simțit nevoia de a picta din nou, până am ştiut că a venit momentul. Pentru că este impropriu să spun că ştiu ce voi picta. Pentru că este mai degrabă o chemare de a manifesta pe pânză ceva ce este deja în mine, de a da viață unui mesaj, unei stări unei emoții. Voința nu are ce căuta în această ecuație. 
 
 
Şi cum în această lună am avut parte de mult travaliu cu mine, cu integrarea sexualității şi a energiei sexuale creatoare, după perioada de solitudine, am simțit chemarea. Nu am avut nici cea mai vaga idee ce voi picta. Ştiam că este suficient să mă las ghidată. Am început timid, cu primele 3 chakre, fără să ştiu niciodată care va fi tuşa următoare. A fost firesc să fie aşa, pentru că au fost aspecte la integrarea cărora am lucrat în ultima vreme: conexiunea mea cu Mama Pământ, cu strămoşii, sexualitatea şi lucrul cu Umbra, cu subconştientul. Apoi, restul tabloului a fost gata într-o singură zi. Când sexualitatea şi feminitatea şi-au dat mâna şi au făcut pace în mine, parcă s-au deschis larg porțile creativității, care a curs ca un râu rece, nărăvaş, de munte. Aşa a venit rândul Femininului să se manifeste în tablou, să dea profunzime, verticalitate, să creeze tonuri de umbră, să materializeze divinul. Şi atunci titlul Shambhala a venit firesc, natural. A venit ca o exprimare a Primăverii din mine, a Bucuriei, fix în ziua Echinocțiului de primăvară, când lumina este egală cu întunericul, când ziua este egală cu noaptea şi Femininul este în armonie cu Masculinul. Abia acum realizez că aceasta a fost ziua în care am terminat tabloul. 
 
Întâmplare? Sincronicitate? Magie? 
 
Fiecare din voi îi poate atribui semnificația cu care rezonează. Pentru mine, este Shambhala.

Comentarii

  1. Dragă ființă cu inimă bună,
    Mulțumesc cu recunoștință pentru emoțiile pe care le simt cânt te citesc! Ești o adevărată inspirație!
    Minunat! Absolut minunat! 🌹🌹🌹

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

EU SUNT CEEA CE SUNT

EU SUNT CEEA CE SUNT Dragi prieteni, mă bucur să vă regăsesc după o absență atât de îndelungată de pe Blog. Sincer, în toată această perioadă nu am mai simțit nevoia să îmi expun opiniile, gândurile în acest fel. Părea că toată lumea are ceva de spus, de postat, de arătat și de promovat, încât m-am dedicat total mie și programelor de meditații care mi-au deschis uși și ferestre către lumea mea interioară. Dar nici despre asta nu o să vă vorbesc astazi. Îmi doresc mai degrabă să mă concentrez pe călătoria devenirii și chiar este vorba despre drum, ci nu destre destinație, pentru că nu o cunosc. Nu am idee unde am nevoie să ajung sau cum voi face asta, ci doar că drumul îmi aduce bucurie în suflet. Mulți dintre voi mă vedeți ca pe un bucătar iscusit și mă asociați cu ideea de " tipa aia care gătește fain ". Alții, care ați lucrat cu mine ca și terapeut, poate mă vedeți ca omul care a fost lângă voi, care v-a ghidat sau v-a ajutat. Cei care au fost în programele mele de nutriție
LISTA DORINȚELOR Este 1 ianuarie 2020 și probabil că ați intrat în Anul Nou " cum se cuvine ": ați avut pe voi ceva roșu, pentru noroc, ați avut cu siguranță bani, pentru prosperitate, ați lăsat bărbații să treacă primii pragul casei, că așa se face etc...Dar, poate, și multe dintre voi v-ați pregătit cu conștinciozitate liste de dorințe pentru anul 2020, rezoluții noi, așa-i? Pentru că este nevoie să ne scriem dorințele, dacă vrem să se materializeze..., așa spun specialiștii .... Oare? Este suficient atât? Să bifăm pe listă aceste must have-uri și să pregătim lista după care să așteptăm să se materializeze gândul? Vă întreb și eu ceva ce m-a întrebat și pe mine, la un moment dat, Maestrul meu: și de unde știți care din cele 60000 de gânduri, care ne invadează zilnic mintea, se va materializa?  Alea de pe listă, evident! Ești sigură?!!! Nu frica ta că unele dorințe sunt prea mari pentru a se împlini, nu oare teama că dacă obții jobul visat, va trebui să te muț
Cat de importanta este capra vecinului?!!!!! Petrec zeci de ore pe saptamana stand de vorba cu femei din anturajul meu si cu persoane care ma contacteaza pe facebook in urma postarilor mele. Intalnesc aceeasi frustrare si neputinta, mai ales in grupurile de suport, acolo unde o persoana reuseste sa dea jos multe kilograme si, in plus, sa isi modeleze frumos corpul in urma exercitiilor fizice. Photo by: @i_darkmoon (Instagram) Magia patratelelor de pe abdomen continua sa seduca si sa produca efecte asupra noastra, cu fiecare imagine postata pe retelele de socializare sau cu fiecare revista care elogiaza modul in care a slabit o vedeta autohtona sau de la Hollywood. Ne luam repede notite cu privire la dieta minune urmata sau apelam la prietenul Google si ne aruncam frenetic in valtoarea pierderii de kilograme, fara sa tinem cont de constitutia persoanei care a urmat dieta respectiva, de varsta, de numarul de sarcini, context social etc, de zeci de alti factori determinanti in o