Treceți la conținutul principal
Cat de importanta este capra vecinului?!!!!!

Petrec zeci de ore pe saptamana stand de vorba cu femei din anturajul meu si cu persoane care ma contacteaza pe facebook in urma postarilor mele. Intalnesc aceeasi frustrare si neputinta, mai ales in grupurile de suport, acolo unde o persoana reuseste sa dea jos multe kilograme si, in plus, sa isi modeleze frumos corpul in urma exercitiilor fizice.

Photo by: @i_darkmoon (Instagram)
Magia patratelelor de pe abdomen continua sa seduca si sa produca efecte asupra noastra, cu fiecare imagine postata pe retelele de socializare sau cu fiecare revista care elogiaza modul in care a slabit o vedeta autohtona sau de la Hollywood. Ne luam repede notite cu privire la dieta minune urmata sau apelam la prietenul Google si ne aruncam frenetic in valtoarea pierderii de kilograme, fara sa tinem cont de constitutia persoanei care a urmat dieta respectiva, de varsta, de numarul de sarcini, context social etc, de zeci de alti factori determinanti in obtinerea rezultatelor respective.

De asemenea, nu tinem cont de faptul ca vedeta respectiva ar putea sa nu-si incarce poza direct de pe telefon, cum o facem noi, ca poza respectiva beneficiaza de zeci de filtre si ajustari in Photoshop inainte sa vada lumina tiparului. Va amintiti programelul care rula pe Facebook acum o luna si care te ajuta sa iti transformi poza de profil intr-o fotografie de copera de revista?Think about it!!! AGAIN and AGAIN!

Tineti cont si de faptul ca vedeta respectiva poate suplimenteaza cu perfuzii si vitamine/minerale lipsa de nutrienti esentiali. Poate beneficiaza de reprize de somn de 10-12h pe zi...Voi va permiteti sa faceti asta?

Ganditi-va ca prietena carea arata "beton" in poza publicata pe Facebook poate nu "s-a expandat" 30 de kilograme in timpul celor doua nasteri, ca poate ca nu este ca dvs "doua-la-metru". Eu, spre exemplu, nu voi fascina niciodata pe nimeni cu picioarele mele de gazela, oricat de mult as slabi, dar port oricand cu mandrie sandale cat se poate de decupate, pentru ca am glezne fine si degete lungi si frumoase sau, la fel de bine, pot compensa printr-un decolteu frumos,umeri sau spate gol. Doamnelor, hai sa lucram cu materialul clientului!!!!



 Ma doare sa vad ca majoritatea oamenilor (pentru ca nu este vorba doar despre femei) nu reusesc sa nu se compare cu alte persoane sau sa nu compare alte persoane intre ele. DE CE? Pentru ca le lipseste respectul de sine. A te respecta inseamna a-ti recunoaste propria valoare.
Cand nu esti constient de propria valoare, devine dificil sa actionezi in conformitate cu ceea ce esti si ceea ce vrei. Esti tentat mereu sa te compari.

O persoana care isi compara corpul cu cel al altor persoane este deseori tentata sa faca in asa fel incat corpul ei sa fie mai frumos decat al celorlalti. In general, cand o persoana se compara ca fiind "mai buna", se compara si in sens negativ. De exemplu, atunci cand nu iti accepti corpul, cand privesti pe cineva care, in opinia ta, are un corp mult mai frumos decat al tau, poti fi tentat sa spui: "Are un corp prea gras (prost proportionat)". Spui astfel doar pentru a te simti mai bine, deoarece nu te accepti asa cum esti. Esti tentat sa-ti compari corpul cu cei care, tot in opinia ta, au un corp mai frumos, mai armonios, astfel devalorizandu-te. In tot acest timp inveti sa nu te accepti pe tine!


De aceea comparatia nu este niciodata benefica. Oamenii care se cred mai buni decat altii devin foarte critici si lipsiti de toleranta. Pe de alta parte, cei care se simt inferiori se culpabilizeaza mult: cu cat incearca mai mult sa se schimbe, cu atat se schimba mai putin si se resping.
Pe ce ne bazam atunci cand ne comparam? Pe trecutul nostru, pe ceea ce am invatat, pe memoria noastra care provine din mentalul nostru.

De ce avem tendinta de a compara? Deoarece, cand eram copii, parintii nostri faceau asa. I-am auzit pe parintii nostri comparandu-se cu alte persoane, comparandu-ne pe noi cu fratele nostru, cu sora noastra sau cu verisorii nostri, afirmand ca cineva este mai bun decat noi sau ca noi eram mai buni decat altii. Astfel am invatat sa comparam. Dat fiind faptul ca ceea ce am invatat pare sa ne domine viata, ne-am pastrat acest obicei de a compara si pe parcursul vietii nostre de adulti. Este foarte important sa ne dam seama ca atata timp cat folosim comparatia, non-acceptarea se va amplifica si mai mult.
Pentru a deveni constient de cat de mult te compari cu ceilalti, este suficient sa observi cum ii compari pe ceilalti intre ei. Ti se intampla des sa compari doua persoane, de exemplu copilul tau cu copilul unei colege? Daca ii compari pe ceilalti, atunci inevitabil te compari si pe tine cu altii. In plus, pe laga comparatia cu altii, ajungi de multe ori sa te compari cu tine insuti/insati, in diferite momente din trecut: "Nu inteleg, eram mult mai organizat/a in trecut, decat sunt acum. Nu stiu ce este cu mine. Inainte aveam mai multe energie. Faceam mult mai bine fata turelor de noapte. De ce imi este acum atat de greu sa fiu cum erau inainte?" Comparandu-ne, ramanem ancorati in trecut. Nu ne permitem sa traim in prezent.

Un alt mijloc de a afla daca te compari cu altii este sa fii atent la limbajul pe care il folosesti. Cuvinte precum "mai mult", "mai putin", "prea mult", "prea putin" sau "insuficient" sunt dovada faptului ca faci comparatii. Oamenii care isi incep frazele cu :"Eu...." se compara cu ceea ce s-a spus sau s-a intamplat in prezent. Unii vorbesc despre ceilalti spunand ca sunt norocosi sau nenorocosi. Isi compara norocul sau lipsa norocului. Cuvinte precum "la fel ca" sau "ca si" denota, de asemenea, o comparatie. De exemplu, mama care ii spune copilului ca este la fel ca si tatal lui, arata ca il compara cu acesta din urma.

Cu cat te compari mai mult, cu atat vei fi mai mult comparat cu ceilalti si, mai ales, cu atat te vei simti mai mult comparat, mai mult de cat esti de fapt in realitate.
De ce ? Deoarece esti ceea ce traiesti in tine. Te-ai obisnuit atat de mult sa te compari, incat crezi ca toti ceilalti fac la fel. Cum te simti cand cineva te compara negativ? Ti s-a intamplat in copilarie sau in adolescenta sa faci ceva si unul dintre parintii tai sa te judece si sa spuna: "Esti la fel ca tatal tau (mama ta)" insinuand ca acea persoana avea o trasatura negativa? Ti-a placut sa fii comparat astfel?
Daca comparatia era favorabila, poate te-ai fi simtit flatat, dar, de fapt, daca ne gandim bine, ne dam seama ca nimeni nu se simte bine astfel. Daca cineva spune: "Esti mult mai bun decat altcineva in ceea ce faci.", orgoliul tau este flatat, in timp ce, in mintea ta, nu te simti bine deoarece stii ca este o lipsa de bunatate fata de celalalt, o lipsa de dragoste si de respect.

Cu cat te compari mai mult, cu atat vei dezvolta mai mult orgoliul, deoarece ego-ul este cel care compara. Ego-ul este ansamblul diferitelor personalitati, aspecte si comportamente ale tale, pe care le-ai invatat in trecut.

Daca simti ca ai de lucru la acest capitol, iti sugerez o tema de casa. Scrie trei comparatii la nivelul lui "a face", de exemplu: a scrie, a calatori, a gati, a desena, a te coafa, a intretine casa, a manca etc. Apoi scrie trei comparatii la felul tau de "a fi", de exemplu:  a fi organizat, rabdator, sincer, frumos etc.
La final, fa o retrospectiva a tot ceea ce ai notat, observand care sunt limitele tale, capacitatile si atuurile tale. Recunoaste ca faci tot ceea ce stii tu mai bine sa faci, la fel ca toti ceilalti.

Fii real cu tine insuti, fii

Pana la urmatoarea intalnire,

Va pup pe suflet!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EU SUNT CEEA CE SUNT

EU SUNT CEEA CE SUNT Dragi prieteni, mă bucur să vă regăsesc după o absență atât de îndelungată de pe Blog. Sincer, în toată această perioadă nu am mai simțit nevoia să îmi expun opiniile, gândurile în acest fel. Părea că toată lumea are ceva de spus, de postat, de arătat și de promovat, încât m-am dedicat total mie și programelor de meditații care mi-au deschis uși și ferestre către lumea mea interioară. Dar nici despre asta nu o să vă vorbesc astazi. Îmi doresc mai degrabă să mă concentrez pe călătoria devenirii și chiar este vorba despre drum, ci nu destre destinație, pentru că nu o cunosc. Nu am idee unde am nevoie să ajung sau cum voi face asta, ci doar că drumul îmi aduce bucurie în suflet. Mulți dintre voi mă vedeți ca pe un bucătar iscusit și mă asociați cu ideea de " tipa aia care gătește fain ". Alții, care ați lucrat cu mine ca și terapeut, poate mă vedeți ca omul care a fost lângă voi, care v-a ghidat sau v-a ajutat. Cei care au fost în programele mele de nutriție
LISTA DORINȚELOR Este 1 ianuarie 2020 și probabil că ați intrat în Anul Nou " cum se cuvine ": ați avut pe voi ceva roșu, pentru noroc, ați avut cu siguranță bani, pentru prosperitate, ați lăsat bărbații să treacă primii pragul casei, că așa se face etc...Dar, poate, și multe dintre voi v-ați pregătit cu conștinciozitate liste de dorințe pentru anul 2020, rezoluții noi, așa-i? Pentru că este nevoie să ne scriem dorințele, dacă vrem să se materializeze..., așa spun specialiștii .... Oare? Este suficient atât? Să bifăm pe listă aceste must have-uri și să pregătim lista după care să așteptăm să se materializeze gândul? Vă întreb și eu ceva ce m-a întrebat și pe mine, la un moment dat, Maestrul meu: și de unde știți care din cele 60000 de gânduri, care ne invadează zilnic mintea, se va materializa?  Alea de pe listă, evident! Ești sigură?!!! Nu frica ta că unele dorințe sunt prea mari pentru a se împlini, nu oare teama că dacă obții jobul visat, va trebui să te muț