Treceți la conținutul principal
LISTA DORINȚELOR


Este 1 ianuarie 2020 și probabil că ați intrat în Anul Nou "cum se cuvine": ați avut pe voi ceva roșu, pentru noroc, ați avut cu siguranță bani, pentru prosperitate, ați lăsat bărbații să treacă primii pragul casei, că așa se face etc...Dar, poate, și multe dintre voi v-ați pregătit cu conștinciozitate liste de dorințe pentru anul 2020, rezoluții noi, așa-i? Pentru că este nevoie să ne scriem dorințele, dacă vrem să se materializeze..., așa spun specialiștii....


Oare? Este suficient atât? Să bifăm pe listă aceste must have-uri și să pregătim lista după care să așteptăm să se materializeze gândul? Vă întreb și eu ceva ce m-a întrebat și pe mine, la un moment dat, Maestrul meu: și de unde știți care din cele 60000 de gânduri, care ne invadează zilnic mintea, se va materializa?  Alea de pe listă, evident! Ești sigură?!!! Nu frica ta că unele dorințe sunt prea mari pentru a se împlini, nu oare teama că dacă obții jobul visat, va trebui să te muți, deci să te desparți de cei dragi etc? Cum tragi linie de hotar între ce ai pus pe listă și cele 60000 - n (dorințe de pe listă) care îți trec prin cap fără măcar să le conștientizezi? 

Am luat un articol, la întâmplare, găsit pe Internet, cu privire la realizarea listei de dorințe. M-am amuzat teribil că, fără să de dăm seama, încercând să facem ceva pozitiv pentru noi, lasăm, iată, pe cineva din afara noastră (un ziar sau revistă de renume, care citează o autoritate în materie: psiholog, coach de dezvoltare personală etc) să ne creeze destinul, să ne programeze spre un film care nu are nimic de-a face cu noi:

"Psihologii recomanda ca, in aceste ultime zile din an, sa iti intocmesti o lista de dorinte.
Atentie, insa. Obiectivele la care tinzi trebuie sa fie realizabile, nu utopice."

Cine mai citește continuarea, pentru că mintea noastră a tras deja concluzia? Tot ceea ce urmează după este: bla-bla-bla.....De ce? Pentru că a venit cuvântul "Atenție" care ți-a dat în cap și te-a băgat iar în vechea paradigmă: "Oricum știam eu că e puțin probabil să funcționeze...", "Cum naiba să mi se împlinească dorința de a avea o locuință a mea, dacă mie nu îmi ajung banii de la o lună la alta?", "Cum să întâlnesc partenerul potrivit pentru mine, dacă nu am noroc la bărbați, că până acum am întâlnit doar nemernici?", "De ce naiba să mai fac lista asta că, dacă o fac greșit, cine știe ce se mai întâmplă?", că "Uite, ce zic și psihologii aștia..." Simplu cuvânt "Atenție" dă drumul la șuvoiul de adrenalină și te bagă în "luptă sau fugi". Și cam aici se încheie lista dorințelor.... 

Un alt site, ne oferea în anul 2018 motive pentru care să facem o listă de dorințe, pentru Noul An și iată cum o făcea:

Motivul 2: Faci o selectie a dorintelor, alegandu-le pe cele pe care pot fi realizate in Noul An.

Cum adică "Alegându-le pe cele care pot fi realizate în Noul An", cine stabilește ce pot realiza eu și ce nu? Se va da o lege în acest sens, sau va apărea lista publicată în Monitorul Oficial?!!!

Această afirmație apărută într-un articol care se dorește motivațional și inspirațional mă duce cu gândul la proverbul "Drumul spre Iad este pavat cu bune intenții.". NU, nu este o aiureală, pentru că de multe ori ne băgăm în seamă dând sfaturi prietenilor, clienților, copiilor deja adulți etc. Noi știm mai bine, pentru că (îmi place la maximum acest argument) suntem obiectivi. Bull!!!!

Ascultați și citiți cu atenție, ascultați ce rostiți și ce vă spun alții, iar voi acceptați ca adevăr pentru voi. Citiți și filtrați informția, deoarece este foarte ușor să ne lăsăm programați în direcția care nu rezonează cu scopul vieții noastre. 

Vă dau un exemplu de condiționare inconștientă, din dialogul meu de 1 ianuarie cu o copilă dragă sufletului meu:

"Să fie un an plin de toate și toate numai de bine, dacă se poate.". Cine poate decide că nu se poate, am întrebat-o. Mi-a răspuns: "Păi, dacă o dăm pe dincolo, putem spune că suntem creatorii propriei vieți, dar..."

Hai, să analizăm condiționările din acest mesaj, transmise de subconștient și traducerea pe care o face Universul pentru noi, pentru că el nu știe de subtilități de limbaj și sensuri ascunse. "Pe dincolo" te separă de ceilalță, adică nu e calea ta, e a celorlalți, doar celorlalți li se pot întâmpla lucruri bune, există cu siguranță  categorie privilegiată de oameni cărora li se întâmplă lucrurile bune, dar nu tuturor, iar eu nu fac parte din această categorie. Această idee este întărită de "dar": știu că sunt unii cărora li se îmtâmplă lucruri bune, dar nu mie. Cam așa stau lururile și cu lista dorințelor. Totul depinde de perspectiva și vibrația din care scrii această listă: din disperare, din durerea că nu mai poți, din speranță, din bucuria materializării, din ce stare a conștiinței tale emiți aceste dorințe către Univers și care, sunt, în realitate, dorințele pe care le-ai formulat.

Universul este la fel de generos cu noi toți, diferența este că nu tiți ne dăm voie să acceptăm acest Adevăr Divin, prin ancorarea noastră în experiențele din trecut. Trecerea la noua paradigmă, schimbarea vine din ancorarea în ACUM și AICI. În trecut nu am știu, pentru că nu dispuneam de informațiile de care dispun acum. Acum mă raportez la altceva când fac ceea ce este mai bun pentru mine, cum și în trecut am făcut ceea ce a fost mai bun pentru mine, prin prisma informațiilor de care dispuneam în acel moment.Nu: "Doamne, ce proastă am fost că am făcut aia, că m-am măritat cu ălă, că m-am lăsat prostită de prieteni etc"

O să vă dau un exemplu de Aici și Acum chiar în acest moment, pentru că, luând o pauză de la articol, am deschis un video motivațional și, la un moment dat, acesta a fost întrerupt de un spot publicitar, care spunea (vi-l dau așa cum mi-a venit, în limba engleză, pentru că este important să înțelegeți că programările nu se fac doar când cineva cu autoritate în viața noastră ne vorbește, ci se fac și prin reclame, prin melodiile pe care le ascultăm și prin cărțile pe care le citim, chiar dacă sunt în altă limbă, pe care însă o înțelegem): "Why during menopause women gain belly fat?" Adică, de ce femeile, la menopauză, depun grăsime pe abdomen. Universul traduce asta prin: toate femeile la menopauză trebuie să adune kilograme în plus, mai ales în zona abdomenului. Este firesc să se întâmple asta, este unul din efectele adverse ale menopauzei. Bull shit! Am spus "Anulează!" și am revenit la articolul nostru. 
Aici și acum înseamnă să remarci aceste programări și să le anulezi. Nu reușești de una singură, ceri ajutor. Toate reclamele ne programează pentru ceva, toate statisticile, toate share-urile pe care le dăm pe social media.Și dacă la toate acestea adăugăm și fricile și dezamăgirile care ne trec prin cap zilnic, înțelegeți fără ândoială de ce funcționează rețeta pentru dezastru. Și cine l-a adus în viața noastră pe acest dezastru? Universul? Viața? Dumnezeu? Noi... Ideea nu este de "put the blame on me", ci de "Acum dețin alte informații, pot face lucrurile altfel, deci mă pot aștepta la rezultate mai bune. Am această șansă și profit de ea pentru binele meu suprem.

Pe scurt, ideea este să ne dăm voie să credem în visele noastre, să credem că niciun vis nu este prea mare sau imposibil și să lăsăm pe seama Universului împlinirea lui. Ieșim din împlinire, dacă începem să ne punem întrebări legate despre cum poate fi posibil, despre care ar fi calea prin care s-ar putea realiza, despre cum vom putea face asta, având în vedere că... nu avem bani, contatele necesare, sprijinul necesar etc. 

Cum facem concret lista? Fiica mea mai mare m-a întrebat ieri dacă mi-am făcut lista dorințelor pentru anul acesta, că ea a terminat-o deja pe a ei și că peste 95% din dorințele de anul trecut i s-au împlinit. Asta e foarte tare, așa-i?

Cum a făcut ea lista: a primit un model de listă de la unul din antrenorii ei de dans, care "e de-al meu", zice ea, și pe acel model și-a creat propria listă, pur și simplu, cu 1, 2 etc.

Faceți lista așa cum simțiti, la timpul prezent, și există o semnificație simplă pentru asta. Materializarea unei dorințe și manifestarea ei începe cu o emoție pozitivă, cu un iz de bucurie. Dacă scrii la prezent, ca și cum lucrul respectiv este deja împlinit, experimentezi acea emoție a împlinirii și, iată cum, trimiți în Univers comanda clară: ÎMPLINIRE. Și Universul îți răspunde mereu, ca și duhul din lampă: "Dorința ta e poruncă pentru mine!" păi, ce mesaj mai clar, decât prin manifestarea unei emoții? Când vine mama sau tata acasă și au un bebeluș, acesta nu știe să își strige bucuria în cuvinte, dar dă bucuros din mânuțe și din piciorușe, îi sclipesc ochii de bucurie, râde cu tot sufletul. Asta este starea pentru împlinit dorințe. Ce dai Universului, aia primești, îi dai bucurie, îți răspunde cu bucurie, îi trimiți teamă de eșec, îți confirmă eșecul. Da, este atât de simplu, dacă ne dăm voie să fie simplu, sau poate fi foarte complicat, dacă privim prin perspectiva eșecurilor din trecut. 

Tu la ce te raportezi?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EU SUNT CEEA CE SUNT

EU SUNT CEEA CE SUNT Dragi prieteni, mă bucur să vă regăsesc după o absență atât de îndelungată de pe Blog. Sincer, în toată această perioadă nu am mai simțit nevoia să îmi expun opiniile, gândurile în acest fel. Părea că toată lumea are ceva de spus, de postat, de arătat și de promovat, încât m-am dedicat total mie și programelor de meditații care mi-au deschis uși și ferestre către lumea mea interioară. Dar nici despre asta nu o să vă vorbesc astazi. Îmi doresc mai degrabă să mă concentrez pe călătoria devenirii și chiar este vorba despre drum, ci nu destre destinație, pentru că nu o cunosc. Nu am idee unde am nevoie să ajung sau cum voi face asta, ci doar că drumul îmi aduce bucurie în suflet. Mulți dintre voi mă vedeți ca pe un bucătar iscusit și mă asociați cu ideea de " tipa aia care gătește fain ". Alții, care ați lucrat cu mine ca și terapeut, poate mă vedeți ca omul care a fost lângă voi, care v-a ghidat sau v-a ajutat. Cei care au fost în programele mele de nutriție
Cat de importanta este capra vecinului?!!!!! Petrec zeci de ore pe saptamana stand de vorba cu femei din anturajul meu si cu persoane care ma contacteaza pe facebook in urma postarilor mele. Intalnesc aceeasi frustrare si neputinta, mai ales in grupurile de suport, acolo unde o persoana reuseste sa dea jos multe kilograme si, in plus, sa isi modeleze frumos corpul in urma exercitiilor fizice. Photo by: @i_darkmoon (Instagram) Magia patratelelor de pe abdomen continua sa seduca si sa produca efecte asupra noastra, cu fiecare imagine postata pe retelele de socializare sau cu fiecare revista care elogiaza modul in care a slabit o vedeta autohtona sau de la Hollywood. Ne luam repede notite cu privire la dieta minune urmata sau apelam la prietenul Google si ne aruncam frenetic in valtoarea pierderii de kilograme, fara sa tinem cont de constitutia persoanei care a urmat dieta respectiva, de varsta, de numarul de sarcini, context social etc, de zeci de alti factori determinanti in o