Treceți la conținutul principal
Oul - intre a fi si a nu fi ....un aliment complet

Cine prefera oul la micul dejun mana sus! Cei care nu ati făcut asta puneti-va pe citit ca sa aflati ce pierdeti daca nu consumati acest aliment.


Personal ma numar printre cei care considera ca oul este un aliment extrem de valoros pentru alimentatie si de cele mai multe ori il includ in micul dejun pe care il pregatesc zilnic pentru mine sau pentru familia mea.Fie ca este vorba de varietati de omleta, egg rolls, oua fierte moi, oua posate, briose din oua, sufleu, toate aceste variante sunt extrem de savuroase si satioase si reprezinta o alternativa sanatoasa pentru micul dejun.


De curand, mi-am luat un aliat de nadejde de la Delimano - Delimano Master Pro, care ma ajuta la prepararea rapida a oualor (tari, moi, posate, omleta), doar pe baza de abur si, mai mult, micuta mea este fascinata de el si il foloseste aproape zilnic pentru a-si pregati micul deun.

 
Valoarea nutritiva a oului:
# albusul reprezinta 55% din greutatea sa si concentreaza proportia cea mai mare de proteine, enzime, vitamine si substante minerale


# galbenusul reprezinta 35% din greutatea oului si contine mari cantitati de lipide

# coaja reprezinta doar 10% din greutatea sa si este compusa din carbonati de calciu (94%), de magneziu (1,5%) si fosfati sau alte substante organice insolubile in apa.

De-a lungul timpului, au luat nastere mai multe mituri:
1. Consumul de oua creste colesterolul - FALS, deoarece nivelul ridicat de colesterol este dat de intreaga alimentatie, mai ales de continutul ridicat de acizi grasi saturati.

2. Oul crud este mai sanatos - FALS, deoarece chiar daca in stare cruda oul are calitati nutritive ridicate si chiar terapeutice, in stare cruda risca sa contina o bacterie extrem de periculoasa SAMONELLA ENTERITIDIS, germenii provenind din solul infestat cu materii fecale. Pe de alta parte oul contine si substante antinutritive termolabile care recomanda gatirea oului inainte de servire.

3. Ouale ne fac mai destepti - ADEVARAT, deoarece complexul de vitamine B ajuta la buna functionare a sistemului nervos. Oul contine lecitina, care mentine sanatatea vaselor capilare, vitamina B6 care previne oboseala mentala si colina, care este indispensabila pentru sinteza acetilcolinei, un neurotransmitator.

4. Ouale ajuta la slabit - ADEVARAT, deoarece oul contine cea mai buna proteina, respectiv albumina. Aceasta se asimileaza usor si, pe deasupra, contine toti aminoacizii de care corpul nostru are nevoie, in cantitatile ideale.

Tehnicile ideale de gatit sunt fierberea (nu indelungata, pentru ca galbenusul sa ramana moale) si sub forma de omleta pe tigaie antiaderenta (prin prajire se distrug proteinele).


Dar, dragii mei, cel mai important este ca, gatind la epuizare oua, am descoperit raspunsul la neobosita intrebare: cine a fost primul, oul sau gaina?!

Iata ca oul a fost primul, deoarece dinozaurii isi construiau cuiburi ca si pasarile si acolo depuneau oua, cu mult inainte de aparitia pasarilor (chiar a gainilor) 🤡.

Usurati acum de aceasta mareata descoperire, m-am gandit sa va dau o sugestie de mic dejun, rapida, gustoasa, bogata nutritiv.

Omleta cu porumb
Pentru porumb, va recomand varianta fara zahar in compozitie, eu am gasit la Lidl (Freshona), dar gasiti si la Auchan, la alti producator (d'aucy, Home Garden).


- 2 oua
- 1 bucata praz, cat o palma
- 2 linguri parmezan
- 20gr branza maturata cu chilli rasa (poate fi mozarella sau cascaval afumat)
- sare himalaia, piper mozaic

Am batut bine ouale si le-am amestecat cu parmezanul si condimentele. Am adaugat branza rasa si prazul taiat felii subtiri.
Am uns tigaia antiaderenta cu o lingura ulei de cocos si am gatit omleta la foc mic, cu capac.
Am decorat cu porumb fiert si masline.




Domnul A mi-a mancat mai bine de jumatate din omleta si mi-a spus sa o introduc in meniul diminetilor nostre de weekend, dar si in carticica de retete pe care o pregatesc cu drag pentru voi.

Va pup pe suflet!!!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EU SUNT CEEA CE SUNT

EU SUNT CEEA CE SUNT Dragi prieteni, mă bucur să vă regăsesc după o absență atât de îndelungată de pe Blog. Sincer, în toată această perioadă nu am mai simțit nevoia să îmi expun opiniile, gândurile în acest fel. Părea că toată lumea are ceva de spus, de postat, de arătat și de promovat, încât m-am dedicat total mie și programelor de meditații care mi-au deschis uși și ferestre către lumea mea interioară. Dar nici despre asta nu o să vă vorbesc astazi. Îmi doresc mai degrabă să mă concentrez pe călătoria devenirii și chiar este vorba despre drum, ci nu destre destinație, pentru că nu o cunosc. Nu am idee unde am nevoie să ajung sau cum voi face asta, ci doar că drumul îmi aduce bucurie în suflet. Mulți dintre voi mă vedeți ca pe un bucătar iscusit și mă asociați cu ideea de " tipa aia care gătește fain ". Alții, care ați lucrat cu mine ca și terapeut, poate mă vedeți ca omul care a fost lângă voi, care v-a ghidat sau v-a ajutat. Cei care au fost în programele mele de nutriție
LISTA DORINȚELOR Este 1 ianuarie 2020 și probabil că ați intrat în Anul Nou " cum se cuvine ": ați avut pe voi ceva roșu, pentru noroc, ați avut cu siguranță bani, pentru prosperitate, ați lăsat bărbații să treacă primii pragul casei, că așa se face etc...Dar, poate, și multe dintre voi v-ați pregătit cu conștinciozitate liste de dorințe pentru anul 2020, rezoluții noi, așa-i? Pentru că este nevoie să ne scriem dorințele, dacă vrem să se materializeze..., așa spun specialiștii .... Oare? Este suficient atât? Să bifăm pe listă aceste must have-uri și să pregătim lista după care să așteptăm să se materializeze gândul? Vă întreb și eu ceva ce m-a întrebat și pe mine, la un moment dat, Maestrul meu: și de unde știți care din cele 60000 de gânduri, care ne invadează zilnic mintea, se va materializa?  Alea de pe listă, evident! Ești sigură?!!! Nu frica ta că unele dorințe sunt prea mari pentru a se împlini, nu oare teama că dacă obții jobul visat, va trebui să te muț
Cat de importanta este capra vecinului?!!!!! Petrec zeci de ore pe saptamana stand de vorba cu femei din anturajul meu si cu persoane care ma contacteaza pe facebook in urma postarilor mele. Intalnesc aceeasi frustrare si neputinta, mai ales in grupurile de suport, acolo unde o persoana reuseste sa dea jos multe kilograme si, in plus, sa isi modeleze frumos corpul in urma exercitiilor fizice. Photo by: @i_darkmoon (Instagram) Magia patratelelor de pe abdomen continua sa seduca si sa produca efecte asupra noastra, cu fiecare imagine postata pe retelele de socializare sau cu fiecare revista care elogiaza modul in care a slabit o vedeta autohtona sau de la Hollywood. Ne luam repede notite cu privire la dieta minune urmata sau apelam la prietenul Google si ne aruncam frenetic in valtoarea pierderii de kilograme, fara sa tinem cont de constitutia persoanei care a urmat dieta respectiva, de varsta, de numarul de sarcini, context social etc, de zeci de alti factori determinanti in o