Treceți la conținutul principal
Nimicul la rang de arta sau odisea resturilor de mancare

Da, ma oripileaza simpla ideea de a arunca mancarea ramasa pe a doua zi, risipa in numele unei plictiseli palatine, in conditiile in care inca exista copii care mor de foame.

Din acest motiv ignor bombanelile alor mei privind "tot asta mancam?!!!" sau "am mancat si ieri asta" si de-a lungul timpului am dezvoltat retete care mai de care mai fanteziste sau extrem de simple, care au salvat mancarea ramasa de la cina/pranzul din ziua precedenta.


Asa am ajuns la chiflele din paste integrale. Cu o zi in urma pregatisem paste integrale cu creveti, dovlecel si brocoli, si mi-am dat seama ca am fiert prea multe paste. Le-am scurs bine, am turnat peste ele putin ulei de cocos si le-am amestecat bine, dupa care le-am pus in frigider intr-un vas de sticla inchis ermetic.

 Dimineata, in pana de idei cu privire la micul dejun, am descoperit pastele deja fierte. Asa mi-a venit ideea sa compun din ele o baza pentru o chifla sanatoasa. Le-am amestecat cu un ou si mozzarella, condimente italienesti, sare si piper si am pus gramajoare cu lingura intr-o tigaie antiaderenta unsa cu ulei de cocos. Se intorc pe partea cealalta cand e facut oul.

Am ornat cu branza tofu afumata, ou posat, mix de germeni, busuioc proaspat si smochine uscate hidratate.

Intr-o sesiune de gatit demonstrativa, la un mini atelier de gatit, am pregatit lipii low carb dupa o reteta de pe nosugar.ro (125 gr faina mix de fibre fara din carbohidrati, 60gr unt, 1 lingurita sare himalaia, 1 lingurita praf de copt, 400 ml apa fierbinte). Le-am pastrat in frigider, pe o farfurie acoperita, timp de o saptamana. Ma saturasem parca de lipii si as fi vrut ...altceva. Am facut repede bilantul ingredientelor din frigider (intodeauna construiti-va meniul din ce aveti in casa, nu va complicati cu alergaturi la magazinul din colt pentru ca fara ingredinetul X nu puteti face o anumita reteta): branza cu mucegai albastru, iaurt grecesc, baby spanac si sunca presata. Mi s-a aprins beculetul pentru salata si...asa a aparut salata de paste din lipie.


 Am taiat fasii lipiile si sunca presata (dupa ce am tras-o putin pe tigaia antiaderenta, fara ulei), am adaugat branza cu mucegai albastru faramata intre degete, doua linguri de iaurt grecesc si mozzarella, baby spanac, am pus-o un minut la cuptorul cu microunde sa topesc putin mozzarella si am adaugat busuiocul proaspat. Gustul este divin si merita incercat!

Zilele trecute am preparat pizza cu crusta de pui, din care mi-au ramas doua felii mari, putin uscate, pentru ca am uitat sa le acopar cand le-am pus in frigider. 

Nu ma mai atragea sa le mananc ca atare si din feliile de pizza ramase, precum si din legumele ramase de la tarta de legume, am incropit rapid niste frigarui, pe care le-am dat 20 minute la cuptor sa se face legumele, apoi am preparat separat un sos din rosii si busuioc, l-am turnat peste frigarui si am presarat cu mozzarella proaspata rasa. Am mai dat la cuptor 20 de minute.

Le-am savurat impreuna cu o prietena venita in vizita, in combinatie cu o salata de baby spanac si rucola si morcov caramelizat in tagatoza (este singurul indulcitor care se caramelizeaza). 

Voi cum ati salvat resturile din frigider? Sa nu-mi spuneti ca le aruncati fara mila!

Daca impartasiti cu noi secretele voastre, vom organiza o tragere la sorti pe pagina noastra de Facebook UnDisputedly ME si cea mai votata reteta va primi un premiu surpriza. Ce ziceti? Are you in?

Pana la urmatoarea intalnire, 

Va pup pe suflet!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

EU SUNT CEEA CE SUNT

EU SUNT CEEA CE SUNT Dragi prieteni, mă bucur să vă regăsesc după o absență atât de îndelungată de pe Blog. Sincer, în toată această perioadă nu am mai simțit nevoia să îmi expun opiniile, gândurile în acest fel. Părea că toată lumea are ceva de spus, de postat, de arătat și de promovat, încât m-am dedicat total mie și programelor de meditații care mi-au deschis uși și ferestre către lumea mea interioară. Dar nici despre asta nu o să vă vorbesc astazi. Îmi doresc mai degrabă să mă concentrez pe călătoria devenirii și chiar este vorba despre drum, ci nu destre destinație, pentru că nu o cunosc. Nu am idee unde am nevoie să ajung sau cum voi face asta, ci doar că drumul îmi aduce bucurie în suflet. Mulți dintre voi mă vedeți ca pe un bucătar iscusit și mă asociați cu ideea de " tipa aia care gătește fain ". Alții, care ați lucrat cu mine ca și terapeut, poate mă vedeți ca omul care a fost lângă voi, care v-a ghidat sau v-a ajutat. Cei care au fost în programele mele de nutriție
LISTA DORINȚELOR Este 1 ianuarie 2020 și probabil că ați intrat în Anul Nou " cum se cuvine ": ați avut pe voi ceva roșu, pentru noroc, ați avut cu siguranță bani, pentru prosperitate, ați lăsat bărbații să treacă primii pragul casei, că așa se face etc...Dar, poate, și multe dintre voi v-ați pregătit cu conștinciozitate liste de dorințe pentru anul 2020, rezoluții noi, așa-i? Pentru că este nevoie să ne scriem dorințele, dacă vrem să se materializeze..., așa spun specialiștii .... Oare? Este suficient atât? Să bifăm pe listă aceste must have-uri și să pregătim lista după care să așteptăm să se materializeze gândul? Vă întreb și eu ceva ce m-a întrebat și pe mine, la un moment dat, Maestrul meu: și de unde știți care din cele 60000 de gânduri, care ne invadează zilnic mintea, se va materializa?  Alea de pe listă, evident! Ești sigură?!!! Nu frica ta că unele dorințe sunt prea mari pentru a se împlini, nu oare teama că dacă obții jobul visat, va trebui să te muț
Cat de importanta este capra vecinului?!!!!! Petrec zeci de ore pe saptamana stand de vorba cu femei din anturajul meu si cu persoane care ma contacteaza pe facebook in urma postarilor mele. Intalnesc aceeasi frustrare si neputinta, mai ales in grupurile de suport, acolo unde o persoana reuseste sa dea jos multe kilograme si, in plus, sa isi modeleze frumos corpul in urma exercitiilor fizice. Photo by: @i_darkmoon (Instagram) Magia patratelelor de pe abdomen continua sa seduca si sa produca efecte asupra noastra, cu fiecare imagine postata pe retelele de socializare sau cu fiecare revista care elogiaza modul in care a slabit o vedeta autohtona sau de la Hollywood. Ne luam repede notite cu privire la dieta minune urmata sau apelam la prietenul Google si ne aruncam frenetic in valtoarea pierderii de kilograme, fara sa tinem cont de constitutia persoanei care a urmat dieta respectiva, de varsta, de numarul de sarcini, context social etc, de zeci de alti factori determinanti in o